Saturday, 12 May 2012

Tuhan..jagakan dia...


Tuhan Jagakan Dia – Motif Band



Hanya dirimu yang ku cinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku

Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu

Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu

Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku


best kan lirik lagu ni..first time dengar pn da trpikat ng lagu ni..hehehehe..xslh rasanye kita isi masa lapang kita ng dgr lagu..yg slh kalo mlalaikn..kn2..music kan salah satu hiburan...sesekali dgr lagu relex ckit rase..
kt lptop da download dh..hehe..slalu sgt dgr lgu ni..hehe

msa bru taw lagu nie, xrenti-renti dngar..dri pgi smpi mlm..dok ulang je byk2 kali..kwn2 pn ikot join skali..huhu..abeh satu umah dok nyanyi lagu ni jer...ade yg post kt fb la..ada yg dwnload kt lptop..ada yg copy masok pndrive..hehehe...sronok same2 kongsi minat kn kwn2 hehe....
saya tujukan lagu ni khas buat kluarga sy, kwn2 sy n x lupa kpda yg trsyg..Mohd Hasrul Affendy bin Mohd Shafei..hehe...saaaayg sume..lurve you all...


Mohd Hasrul Affendy....

nk kenal x siapa dy Mohd Hasrul Affendy bin Mohd Shafei???.. hehe
ermm..spanjang sy mngenali dia selama tujuh tahun nie, dia seorg yg sgt btggungjwb, sgt baik, sgt rajin n sgt pnyayang..klu stakat ckp je sape pn bleh kn..sume owg msti nk puji je pwe msing2 kn..ok bia sy bgi cntoh utk mmprkuatkan ag hujah sy ni hehehe..(mcm debater plak) huhu…

ok for sgt btggungjwb tu kn, dia tiap bulan akan pastikan mk ayh dia kt kampong dpt 300 inggit..bgos kn..org yg kaya n byk wet pn lom tntu leh bgi 300 kt mk ayh tiap bln kn..dia keje bkn keje krjaan pn tpi leh je anta wet kt kg tiap bln..kdg wet sndri pn xckup tpi make sure parents kt kg dpt wet..kt sini pn kita leh nilai dy cmne kn..

sgt baik plak..erm firstly kita nk nilai seseorg tu kita xleh hnya ngan tgk lyanan dy pada kita sorg je kn..kita kena tgk lynan dy pada org skeliling dy gak..hbungan dy ng fmily mmg sgt baik..dy ank ksyangan mk taw..ank mk msti la baik kn2..ng kwn2 pn so far xde masalah ape..just slisih fhm sikit biase la..yg pnting xpenah btumbuk..wlaupn gaya konon ganas tpi dlm ada taman bebbb..huhu..sy xpnah bgaduh ng dy taw..7 thun bkwn tpi xpnah lgsung bgadoh..hbat x..mmg rase srasi sgt..alhamdulillah..

other thing sgt rajin..dia mmg sgt rjin..keje xrenti2..org len tido dy ngah keje ag..org len bgon pn dy still keje ag..rjin kn..org yg knal dy pn kate dy ni mmg dok keje xrenti2..asyik keje je..tido pn xmnentu..tlebih rjin pn pyh jgak kn..huhu..tpi klu dpt tido huh xingat dunia dh..bom kt sbelah tinge pn lom tntu sedar ag..hohoho

ok utk sgt pnyayang plak…org suke meow pnyayang kn..dia la antara org nye..hehe..dy klu jmpe meow xkira kt mane msti nk men ng meow tu..byk meow dh yg dy jage..kt tmpt keje ad meow kt umh ad meow..klu jmpe meow tepi jln pn dy bwk lek..meow sakit dy tlg ubatkn..ag utk gmbarkn sifat pnyayang dy, dy akan rasa sebak klu tgk org susah n org tua..tgk org tua mkn sorg2 dia akan prhati tgk btapa nikmat n beertinya mknan tu pada org tua yg ngah mkn tu..

 

tjumpe meow smase g krsus kwen hehe...
byk ag klebihan dy sbnarnya tpi xdapek la den nk tulis sume kt sini..xtido den nnti..biase la tiap org ade klebihan n kkurangan msing2..xbaek kite sebar2 kn kkurngan or aib org kn..kbaikan xpe..bak kate hukamak “tulislah kbaikan di atas batu supaya ia kekal slama-lamanya dan tulis kburukannya di atas pepasir supaya ia akan hilang di tiup angin..”
 

esok 14 Mei befday dy yg ke 25 hehe..slmt ari lahir awk di sana..smoga pjg umur, murah rezeki..d lindungi n d rhmati Allah, d lndungi dri sbarang mslh, kcelakaan n pnyakit..smoga hari2 mu d hiasi dgn snyuman n kbhagiaan..smoga hidupmu d sinari cahaya al-Quran n Islam..ameen..
sy tertarik ng satu kata2…
“ cintailah seseorang itu atas dasar dia sekarang..dan bukan siapa dia sebelumnya..kisah silam tidak perlu diungkit lagi sekiranya kamu benar2 menyintainya setulus hati”….

Xde sape pn kt dunia ni yg smpurna kn..ap yg pnting adalah bgmana kita mnerima sseorang n bgmana kita blajar utk mmahaminya…diri kita sndiri pn byk kkurangan..mcm mane kita mghrapkan utk dpt org yg smpurna..ckup lah skadar org tu dpt buat kita dan org2 d skeliling kita bhgia…


 
 sape cmey ag...hehe

rasenye stakat ni je la dulu ye kwn2..xleh cite lbih2 t jdi mcm2 plak huhu..bubbye kengkwn...

No comments:

Post a Comment